Tuesday, May 31, 2011

SaLaH Ke BeRgUrAu??????????????????????????????

bergurau.....
hmm.....ape bergurau tuh?????
satu perkara yg b0le buat kte gelak n terbahak2....
bg aku cam tuh larh...tp lau dpt kt 0rg yg ta ley na bwk gurau.....
susah beb id0p....gurAu ckit da melenting....tuh namenye ta sp0rting...hmm....
ad yg ckp bergurau ad batasnye...ye btul....tp klau dye ckp tp dye melebih....tuh ta ley na wt pe larh..lau dye kne mara mmg patut pn kn....
gurauan nie mampu membuatkn jalinan perkenalan menjadi persahabatan yg erat....mampu jgk merapatkn ikatan silaturrahim antare manusia.....
Nabi kita sendiri pn bergurau jgk....ta salah na bergurau....tp klau da smpai tahap kluar perkataan yg ta sepatutnya...itu bkn gurau namenye...pnah satu ketika aku terkene...pasal gmbr tid0 je k0wt...aku sebar kt laman s0sial terkenal skng...niat kt hati na bergurau n aku tau yg buda nieh suke bergurau...kdg2 smpai 0rg skit htie bile bergurau ngn dye...
aku try la sebar...bkn gmbr ta sen0n0h p...gmbr dye tertid0...siap pkai tudung n bju kurung lg...f0kus kt muke dye..tuh mk aku punye kije larh...aku ms0k kt laman s0sial tuh...jup lg dye anta mcg kt aku maki2 aku...huh...aku b0le saba lg beb....aku bgtau yg aku bergurau....pas tuh dye ta ley trima...aku ulang lg ayt tuh..ta ley trima jgk...mkin dye maki aku ad la....huh...mmg ckup saba aku ieh...kluar la pkataan yg ta sepatutnye...haaa....tuh bru gmbr dye tertid0 lm lg aku ms0k gmbr len...tuh kire 0ke la...aku gurau ngn 0rg len,,0ke je...ta de la smpai na kluar perkataan tuh....sp0rting la jgk....dye gurau kluar pkataan maki2 hamun,,aku ley trima lg...cz aku pk GURAU...hah....
tp ta pe la.....aku da serik na gurau ngn 0rg cm tuh lg....s0 pas nieh aku diam je la....
klau niat kte utk bergurau ta pe,...jgn kite hasad dengki ngn 0rg.....
berbalik pd tajuk kte...
bergurau jgk mampu mengekalkn keawetmudaan kite...sbbnye..bile kte bergurau...kite akn gelak ktawe....
bile kite ktawe,,,kite akn sentiase mude....
bergurau jgk mampu menjana idea...
sbbnye bile idea gurau pertame da kluar,,,nti kluar pulak idea bergurau yg kedua...
haaa....btul ta....ta cye try la buat....
hmm....ingt...bergurau ta salah.....gurau la slagi b0le bergurau..tp jgn gurau maki2 tau...tuh bkn gurau...tuh cari pasal namenye...hahaha...wt cm aku b0le tp biar la kne ngn 0rg aeh..yg aku kne nieh aku silap 0rglarh...buatkn aku da serik na gurau ngn buda tuh lg...
pas nieh senyap suda aek...hahaha.....
TERBAEK!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment